+90 (212) 234 87 12
+90 (532) 245 56 38

Rhone Nehri & Güney Fransa & Provence

01 Nisan Pazartesi 2019

Rhone Nehri & Güney Fransa & Provence

5*Dlx Suıte NEHİR GEMİSİ Swıss Emerald ile...      

Lyon – Vienne – Avignon (1) – Arles – Chateauneuf du Rhone – Le Pouzin - Lyon

Rhone Nehri & Güney Fransa & Provence

5*Dlx Suıte NEHİR GEMİSİ Swıss Emerald ile...      

Lyon – Vienne – Avignon (1) – Arles – Chateauneuf du Rhone – Le Pouzin - Lyon

İstanbul – Lyon (Fransa)
01 Nisan Pazartesi

İstanbul Yeni Havalimanı, Dış Hatlar Terminali, Türk Havayolları kontuarında saat 05.30’da buluşma. Check-in ve Pasaport işlemleri sonrası Türk Havayolları’nın TK1807 sefer sayılı uçuşu ile saat 08.25’de Lyon’a hareket. Yerel saat ile 10.55’de Lyon’a varış ve 5*Dlx Suite nehir gemimize transfer. Gemimize check-in işlemlerimizi tamamladıktan sonra saat 13.30’da Vienne’e hareket. Saat 16.00’da Vienne şehir merkezinde serbest zaman sonrası saat 18.30’da Avignon’a hareket. Akşam yemeği ve geceleme gemimizde.

Avignon - Fransa
02 Nisan Salı


Avignon - Fransa
03 Nisan Çarşamba


Chateauneuf - Fransa
04 Nisan Perşembe


Speyer - Almanya
06 Nisan Cumartesi


Lyon (Fransa) – İstanbul
05 Nisan Cuma

Saat 03.00’da Lyon limanına varış. Kahvaltı sonrası gemiden çıkış işlemlerimizi gerçekleştiriyoruz. Arzu eden misafirlerimiz ekstra Lyon turuna katılıp, Saone ve Rhone nehirlerinin birleştiği, 2000 yıllık tarihi ile Paris ve Marsilya’dan sonra Fransa’nın en büyük üçüncü şehri, gastronominin başkenti Lyon şehrini keşfedebilirler . Tur sonrası Havalimanına transfer. Check-in ve Pasaport işlemleri sonrası Türk Havayolları’nın TK1810 sefer sayılı uçuşu ile saat 18.20’de İstanbul Yeni Havalimanına hareket. Yerel saat ile 22.30’da İstanbul’a varış ve turumuzun sonu.

Gidiş: Türk Havayolları’nın TK1807 sefer sayılı uçuşu ile saat 08.25’de Lyon’a hareket. Yerel saat ile 10.55’de Lyon’a varış.

Dönüş: Türk Havayolları’nın TK1810 sefer sayılı uçuşu ile saat 18.20’de İstanbul Yeni Havalimanına hareket. Yerel saat ile 22.30’da İstanbul’a varış

Buluşma: İstanbul Yeni Havalimanı, Dış Hatlar Terminali, Türk Havayolları kontuarında saat 05.30’da buluşma.

GEMİ ile İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR :        
| Seyahate ilişkin Gemi Biletleri, uçak biletleri seyahate 48 saat kala misafirlere iletilmektedir. Katılımcılar bu biletleri ve detayında yer alan bilgilendirmeleri okumak ve kontrol etmekle yükümlüdür.

| Nehir su seviyeleri ve liman şartları değişimi nedeniyle Gemi firması programda değişiklik yapma hakkına sahiptir. Limanlara varış ve hareket saatleri nehir trafiğine göre değişebilir.

| Tura katılım için acentemiz tarafından bildirilen saatlerde belirtilen havalimanında ya da geminin yanaşacağı limanda hazır bulunmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında tamamlamayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında tamamlayan ancak uçağa ya da gemiye binemeyen yolcuların seyahati gerçekleştirememelerinden acentemiz sorumlu değildir. Uçağı ya da gemiyi kaçıran yolcuların tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletleri ya da gemiye ulaşabilecekleri limana ulaşımları ve gidilecek bölgedeki transferlerine dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.

| Gemilerin limandan ayrılış saatleri ile ilgili bilgiler gemi içerisinde anons ya da bilgi panoları ile duyurulmaktadır. Misafirler bu bilgileri takip etmekle yükümlüdür. Gemi kalkışının kaçırılması durumunda gemiye farklı bir limandan binerek seyahate devam etmeleri için ya da seyahati yarıda keserek geri dönüşleri için oluşacak olan tüm masraflar yolcuya aittir. Seyahatin yarıda kesilmesi durumunda tur ücreti iadesi yapılamaz.

| Yurtdışı gezilerinde seyahatin bitiş tarihinden en az 6 ay süreli ve Yasal olarak geçerli pasaport olması mecburidir. Yolcu pasaportlarının hasar görmemiş/yıpranmamış/yırtılmamış olması boş vize sayfası olması zorunludur. Yolcuların gidilecek ülkelere giriş için gerekli olan yasal yükümlülükleri yerine getirmeleri zorunludur. Bu kurallara uyulmaması durumunda havalimanlarında yolcuların uçuşa alınmaması sonucu doğan zararlardan yolcularımız bizati sorumludur.

| Acentemiz, Yolcu ile konsolosluk arasında aracı konumundadır. Konsolosluk gerekli gördüğü durumlarda vize vermeme hakkına sahiptir, Yolcunun vize alamaması ile ilgili olarak acentemizin hiçbir sorumluluğu yoktur. Acentemiz sadece Aracı kurum görevini üstlenmektedir. Şahsi vize başvurularında acentemizin herhangi bir yaptırımı ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Tüketiciler bu şartları kabul ederek tura kayıt yaptırmışlardır.

| Programda ekstra olarak belirtilen geziler yeterli katılım olmaması halinde yapılamayabilir. Veya kişi sayısı yeterli sayının altında ise ve yapılması yolcular tarafından isteniyor ise, tur fiyatı rehber tarafından talep doğrultusunda revize edilebilir. Turların yapılamamasından acentemiz sorumlu tutulamaz. Yerel otoriteler tarafından gezilmesine, gidilmesine herhangi bir sebeple izin verilmeyen gezi ya da turlar yapılmaz. Bu gezi ya da turların yapılamamasından acentemiz sorumlu tutulamaz.

|Tura iştirak eden yolcuların, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan acentemiz sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.

| Acentemiz, kategorisi aynı kalmak kaydıyla otel isimlerini (otel içeren paketlerde) değiştirme hakkını saklı tutar. 3-4 kişilik kabinlerde ilave yatak uygulaması olup, 3. Ve var ise 4. yatak standart yataktan küçüktür. Fiyat listesinde belirtilen Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir.

| Turun iptali durumunda vize ücreti iade edilmez.

| Gemide tam pansiyon konaklama birinci gün akşam yemeği ile başlar, son gün kahvaltı ile sona erer.

| Tüm dünya cruise gemilerinde olduğu gibi, gemi şirketi, bazı durumlarda, bazı kabinleri misafirlerin satın aldıkları kabin kategorisinin üst kategorisine ücretsiz upgrade edebilmektedir. Genellikle son dakikada, bazı kabin kategorilerinin dolması sonucu ortaya çıkan bu durum tamamen gemi firmasının inisiyatifinde olup, tur firmasının herhangi bir etkisi bulunmamaktadır. 

| Nehir Su seviyesindeki olağanüstü azalma veya artış durumlarında kaptanın insiyatifinde uğranılan limanlar değişiklik gösterebilir. Nehir trafiğine göre program saatleri, varış ve kalkışlar değişiklik gösterebilir.

 

 

 

UÇUŞ ile İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR :

| Uçaklı programlarımızda acentemiz; havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28.09.1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde saatler değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir. Uçağın ineceği şehre göre parkurlarda değişiklikler olabilir.

| Programlarda havalimanında veya limanlarda acentemiz görevlisi bulunmamakla birlikte turlara katılan kişiler için yapılması gereken Check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemler olup, misafir tarafından uçak kalkışı öncesinde havalimanlarında ilgili havayolu kontuarlarında yada on-line olarak havayolu firmalarının internet sitelerinden yapılması zorunludur.

| Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri havaalanlarında sesli anons edilmekte ve alanda ki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler yolcularımız tarafından takip edilmelidir. Havalimanı içerisinde bu anons ve panoların takip edilmemesinden doğan uçağa binememe durumlarından acentemiz sorumlu tutulamaz.

| Havayolu şirketleri tarafından yapılabilecek saat değişiklikleri ve olabilecek rötarlardan acentemiz sorumlu tutulamaz.

| 28-35(dahil) hafta arası hamile yolcularımız için “uçak ile seyahatinde sakınca yoktur” ibaresi bulunan uçuştan en geç 7 gün önce alınmış doktor raporu gerekmektedir. 35. Haftadan sonraki hamile yolcular doktor raporu olsa dahi uçuşuna müsaade edilmemektedir. İkiz bebek bekleyen yolcular için bu süre 28 – 32(dahil) haftadır.

| Havalimanında talep edilecek özel lift ve tekerlekli sandalye hizmetleri ile ilgili yolcu tarafından havayolu ile irtibata geçilmesi ve talep edilmesi gerekmektedir. Havayolu acenteleri talep anında bu bilgileri sisteme girmekle birlikte olası aksaklıklardan acentemiz sorumlu tutulamaz.

| Uçuşlarla ilgili son dakika rötarlar ve kapı değişiklikleri havayolu tarafından havalimanında belirlendiğinden yolculara alandaki bilgi panoları (info board) ya da anonslar ile duyurulmaktadır. Bu gibi bilgilendirmelerden acentemizin daha öncesinde bilgisi olması mümkün olmadığından yolcunun alanda bu uyarılara karşı dikkatli olması ve takip etmesi kendi sorumluluğundadır.

| Havayolları genel teamülünde bagaj hakki 20kg ile sınırlandırılmaktadır (Havayolu şirketine göre bagaj hakları değişiklik gösterebilir). Kabin içine alınan el bagajları ise 8kg ile sınırlıdır. Uluslararası kurallara göre tüm uçuşlarda el bagajında 1 litrelik ağzı kilitli poşet içerisinde her biri en fazla 100ml.lik kaplarda sıvı, jel, aerosol taşınabilmektedir. Her yolcu sadece 1 adet poşet taşıyabilir.

| Yolculun kişisel sebepleri ile kaçırdığı uçuşlardan, kişisel evrak eksikliği, hataları ya da hukuki problemleri nedeni ile uçuşunu gerçekleştirememesinden acentemiz sorumlu tutulamaz.


EKSTRA TURLAR ile İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR :

| Organize edeceğimiz ekstra turlar Özel araçlı, Türk rehber ve bazı yerlerde lokal rehber eşliğinde Türkçe anlatımlıdır.

| Ekstra Turların bedeli, turun ilk gününde, sadece EURO üzerinden, görevli personele yapılır. Kredi kartı ile ödenemez ve ücret iadesi ancak hastalık durumunda mümkündür. Turlarımızda belirtilen yerler dışında giriş ücretleri yolculara aittir. İptal hakkı haklı gerekçeye dayandığında; alınmış olan giriş bilet ve olası masraflar iptal durumunda hesaplanarak kalan ücret yolcuya iade edilir.

| Araçların giremeyeceği yerlerde, turlarımızın bazı bölümleri yürüyüş turu şeklinde yapılabilmektedir.

| Bazı ekstra turlar tam günlük ve öğle yemeği içermeyen programlardır. Dolayısıyla ekstra turlara katılmadan önce gemi restoranından sandwich, meyve vb yiyecekleri ücretsiz olarak kendiniz hazırlayıp yanınıza alabilirsiniz yada gemi tarafından verilecek olan ‘’Lunch Box’’ lardan temin edebilirsiniz.

| Geminin organizasyonu olan ekstra turlara katılım sayısı yeterli olmadığı takdirde diğer müşteriler ile aynı otobüs paylaşılmakta ve bilgiler kulaklık ile dinlenmektedir.

| Panoramik şehir turu, şehirlerin tanıtımı için düzenlenen 2-3 saat süreli turlardır. Şehir turları ve ekstra turlar, içeriği değişmemek şartıyla farklı günlerde düzenlenebilir. İçeriği ve verilen servisler aynı kalmak kaydı ile, gezi yöneticilerimiz tarafından, teknik sebeplerle farklı sıralamalarda yapılabilir. Zamanlamalarda rehberimizin kararları uygulanır. Olağandışı sebepler karşısında, acenta ve/veya rehber, gezileri farklı bölgelere yapma, değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.

| Programda ekstra olarak belirtilen geziler minimum 15 kişi katılımcı için geçerli olup, yeterli katılım olmaması halinde yapılamayabilir. Veya kişi sayısı yeterli sayının altında ise ekstra tur maliyetindeki artış sebebi ile tur fiyatı rehber tarafından talep doğrultusunda revize edilebilir. Turların yapılamamasından acentemiz sorumlu tutulamaz. Yerel otoriteler tarafından gezilmesine, gidilmesine herhangi bir sebeple izin verilmeyen gezi ya da turlar yapılmaz. Bu gezi ya da turların yapılamamasından acentemiz sorumlu tutulamaz.

| Ekstra tur otobüsleri sadece ekstra tura katılmış misafirler içindir ve turlara katılmayan misafirler bu otobüslerden yararlanamazlar.

TUR ÜCRETİ: 

Kabin Tipi

Kişi Başı

Tek Kişi Farkı

Dış Kabin – Alt Kat 14 m2

 499 Euro

249 Euro

Dış Kabin Mini Suite - Alt Kat 17 m2

 599 Euro

449 Euro

Mini Suite Kabin French Balkonlu – Orta Kat 17 m2

 699 Euro

549 Euro

Suite Kabin French Balkonlu - Orta Kat 21 m2

 749 Euro

599 Euro

Mini Suite Kabin French Balkonlu – Üst Kat 17 m2

 799 Euro

649 Euro

Master Suite Kabin French Balkonlu – Üst Kat 28 m2

 999 Euro

799 Euro

 

İLAVE ÜCRETLER (Kişi Başı): 

Havalimanı ve Liman vergileri

300 Euro

Gemi Personeli Bahşiş Ücreti
(Gecelik kişi başı 11 € toplamda kişi başı 44 € kabin hesabınıza eklenecektir)

44 Euro

Vize Ücreti (Bu seyahat için Schengen vizesi gerekmektedir)

Sorunuz

 

TUR ÜCRETİNE DAHİL OLAN HİZMETLER:

| THY ile İstanbul Yeni Havalimanı – Lyon – İstanbul Yeni Havalimanı arası ekonomi sınıfı uçak bileti
| 2006 yapımı, 2017’de tamamen yenilenen, 5* Dlx Suite Swiss Emerald gemisinde 4 gece tam pansiyon konaklama (Tam pansiyon servis hizmeti gemiye biniş günü Akşam yemeği ile başlayıp, gemiden iniş günü kahvaltı ile son bulmaktadır)
| Programda belirtilen havalimanı transferleri

| 7/24 Çay & Kahve istasyonu

| Wifi-internet hizmeti
| Profesyonel Türkçe rehberlik hizmeti
| Türsab mecburi mesuliyet sigortası

TUR ÜCRETİNE DAHİL OLMAYAN HİZMETLER:
|
Havalimanı ve Liman vergileri (kişi başı 300 Euro)
| Gemi personeli bahşiş ücreti (Gecelik kişi başı 11 € toplamda kişi başı 44 € kabin hesabınıza eklenecektir)

| Ekstra turlar (Nakit Euro olarak ödenebilir, kredi kartı geçerli değildir)
| Minibar
| Vize ücreti
| Gemide tüm alkollü ve alkolsüz içecekler
| Seyahat sağlık & Seyahat iptal sigortası
| Yurt dışı çıkış harcı


İPTAL ŞARTLARI:                                                                          

Tur Hareket tarihine;         
|
Kayıt günü ile 90 gün arası kişi başı 100 Euro         
|
90 gün kala %50     
| 89 gün – 56 gün kala %60    
| 55 gün – 28 gün kala %80 
| 27 gün ve sonrası   %100 ceza uygulanır!

Otel Adı :

Web Sitesi :

Otel Türü :

Otel Konumu :

DATA TUR  PAKET TUR SATIŞ SÖZLEŞMESİ:

 

1-)TARAFLAR

1.1  PAKET TUR DÜZENLEYİCİSİ :


ŞİRKET UNVANI                                  :  DATA TUR

SEYAHAT ACENTASI UNVANI             : DATA TUR TURİZM A.Ş                                                

ADRESİ                                                 : Halaskargazi Cad.No:51 Mısırlı Plaza Kat:9 D:10 34373  Harbiye-Şişli / İstanbul                       

 İLETİŞİM BİLGİLERİ                             :0212-234 87 12

                              

1.2.             TÜKETİCİ            


AD/SOYAD                                            

T.C. KİMLİK NO                                     

ADRES                                                   

İLETİŞİM BİLGİLERİ                               



KATILIMCILAR   : 


İş bu sözleşme hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzelkişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından  geçerlidir.

Bu sözleşmede, madde 1.2. de belirtilen katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında yapılan ön bilgilendirme ile broşür içeriklerinden katılımcıya bilgi vermekle yükümlü ve sorumludur. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen tüketici bundan sorumludur. Bu doğrultuda tüketiciye verilen broşür katılımcıya verilmiş sayılır.

1.3.             Tüketici, kendisinin ve 1.2. de belirtilen kişilerin bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (örn. Havayolu cezası, vize sorunu vs) acenta sorumlu değildir.

 

1.4.             Tüketici 1.2. maddede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve katılımcıya ulaşılacağını kabul beyan ve taahhüt eder.

 

2-) KONU

İşbu sözleşmenin konusu; TÜKETİCİ’nin, ACENTA’ya ait, nitelikleri, satış fiyatı belirtilen ve broşürde bilgileri yer alan hizmetin, satışı ve ifası ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.

 

 

3-) PAKET TUR NİTELİKLERİ ve SÜRESİ

3.1. SÜRESİ

Süresi Tur Kayıt Formunda belirtilmiştir.

3.2. NİTELİKLERİ

TÜM BİLGİLER TUR KAYIT FORMU VE TUR PROGRAMINDA BELİRTİLMİŞTİR

3.3. İş bu maddede belirtilen ve broşürde yer alan bilgiler, sözleşme kurulduktan sonra ancak tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir.  

 

4-) SÖZLEŞME FİYATI    

4.1. Sözleşme vergiler ile tüketiciye verilen broşürde yer alan ve fiyata dahil olan tüm hizmetler dahil ……….. TL (Yazi ile : ………………………. (Yurtdışı turlarda Fiyat Etiketi Yönetmeliği uyarınca fiyatların  “TL” yazılması konusunda muafiyet bulunmaktadır.)  Bunlar haricindeki turlar ve diğer hizmetler ekstra ücrete tabidir.

4.2. Yurtdışı turlarda gidilecek Ülke veya şehirlerin mevzuatlarına göre  alınması gereken liman ve havaalanına iniş veya konaklama vergileri gibi, resim, yurtdışı çıkış harcı dahil tüm harçlar ve benzeri ödemeler ve ücretlerle ilgili fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır.

4.3. Yurtiçi /Yurtdışı turlarda fiyat değişikliği ancak; öngörülen hareket tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi ile mümkündür.

4.4İş bu sözleşme bedelinin Yurtdışı turlarda yabancı para cinsinden belirlenmesi halinde yapılan satışlarda MERKEZ BANKASI SATIŞ  KURU  esas alınacaktır.

 

5-) ÖDEME PLANI VE ŞEKLİ

-Ön ödeme bedeli

-Acenta tarafından belirlenir

-Tüketicinin ödemeye ilişkin özel istekleri ayrıca belirtilir.

-Kredi kartı veya nakit ödemler

-Peşin veya taksit bilgileri ve kesintisiz iade hali

Konusunda tüm bilgiler TUR KAYIT FORMU VE TUR PROGRAMINDA BELİRTİLMİŞTİR

 

6-) TARAFLARCA KABUL EDİLEN ÖZEL TALEPLER

7-) GENEL HÜKÜMLER

7.1. DÜZENLEYİCİ veya ARACI paket turu satın almış tüketicilerin 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Kanunu uyarınca düzenlenmiş, iflası da dahil olmak üzere taahhüdün yerine getirilmemesi ve hizmetin taahhüt edilen şekilde verilememesi teminatlarını kapsayan zorunlu paket tur sigortası yaptırır.  

7.2. DÜZENLEYİCİ veya ARACI esaslı sözleşme değişikliklerini ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini TÜKETİCİYE derhal bildirir. Esaslı Sözleşme değişiklik halleri şunlardır;

a) Paket turun başlamasından önce Tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan önemli değişiklikler

             b)  iş bu sözleşmenin 4.3. maddesinde belirtilen sebepler hariç olmak üzere diğer fiyat değişiklikleri.

7.3. Turların düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı tüketiciye sunulan broşürde belirtilmiştir. Paket turun düzenlenmesi için 15 kişi sayısına ulaşılamaması halinde paket turun kısmen veya tamamen iptal edilebileceği hususu hareket tarihinden en az üç gün öncesine kadar TÜKETİCİYE bildirilir. Bu durumda TÜKETİCİNİN tazminat hakkı yoktur.

Ancak seyahat acentası tüketiciden aldığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri  30 gün içinde tüketiciye iade edeceğini taahhüt eder.

7.4. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, TÜKETİCİNİN reşit olmaması halinde küçük veya küçüğün kaldığı yerdeki sorumlu kişi ile doğrudan iletişim kurmayı sağlayacak bilgilere de yer vermesi zorunludur.

7.5. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, TÜKETİCİYE paket tur hizmeti başlamadan önce kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalaması hususunda tavsiyede bulunur               

7.6. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, paket turun iptali durumunda 7.5 de belirtilen halleri kapsayacak isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmışsa buna ilişkin bilgilere yer verilmesi zorunludur.

7.7. Tüketici, sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksikliği bağımsız hizmet sağlayıcısına, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Bu eksikliğin giderilmemesi halinde TÜKETİCİNİN sözleşme bedelinden eksiklik oranında indirim talep etme hakkı bulunmaktadır. 

8-) MÜCBİR SEBEP HALLERİ

8.1. Kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, gerekli tüm özeni göstermiş ve önlemleri almış olmasına rağmen olağanüstü ve öngörülemez nitelikte olan olaylar yüzünden ortaya çıkan ve paket turun başlamasına, devamına veya sonlanmasına engel oluşturan haller,  acentanın ortaya çıkan olay üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı haller DÜZENLEYİCİ/ARACI için mücbir sebep sayılır. Bu haller;

a) Yer sarsıntısı, yangın, yanardağ patlaması, sel, fırtına, kasırga, sis, çığ, yıldırım gibi ve bunlarla sınırlı olmaksızın doğal afetler veya salgın hastalıklar ile nükleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgın hastalıklar ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzer durumlar ve olaylar ile olağanüstü haller

b) Türkiye’de sınır komşularında veya paket tur kapsamında gidilecek ülke/ülkelerde, sınır kapılarında ve /veya sınır kapısına komşu ülkede, uluslararası hava kara ve deniz ulaşımını engelleyen olağanüstü hallerde, savaş veya seferberlik halleri, halk ayaklanmaları, saldırı veya terör hareketleri, sabotajlar, isyanlar, işgal ve iç savaş, devrim, ayaklanma, zorla el koyma, askeri darbe veya yönetime zorla el konulması, sivil kargaşalar, endüstriyel anlaşmazlıklar, hükümet yaptırımları, ambargo, grevler, lokavtlar, limanların kapalı veya dolu olması ve bunlarla sınırlı olmaksızın her türlü olağanüstü haller veya çalışanları işten alıkoyabilecek haller

c) Paket turun türüne göre tarafların sözleşme ile belirlediği diğer mücbir sebep halleri

 

8.2. Mücbir sebebin mevcut olduğu hallerde DÜZENLEYİCİ/ARACI sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.

9-) SÖZLEŞMENİN DEVRİ

9.1. TÜKETİCİ, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az on gün önce DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.

9.2. Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların, makul olması ve DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından katlanılan gerçek maliyeti aşmaması kaydıyla ödenmesinden müteselsilen sorumludur.

 

10-) SÖZLEŞMEDEN DÖNME, SÖZLEŞMENİN İPTALİ İLE FESİH ŞARTLARI ve SONUÇLARI

10.1. Paket turun başlamasından önce sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile aşağıdaki seçimlik haklardan birisini kullanabilir.

                a) DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından sunulan eşit veya daha yüksek değerde başka bir tura ek bir bedel ödemeksizin katılma

                b) Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma

                c) Herhangi bir bedel ödemeksizin sözleşmeden dönme

10.2. Sözleşmeden dönülmesi halinde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren TÜKETİCİNİN ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın en geç 15 gün içinde TÜKETİCİYE iade etmekle yükümlüdür.

10.3. Tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından paket turun başlamasından önce Paket turun iptal edilmesi halinde TÜKETİCİ sözleşmenin 10.1. maddesinde belirtilen seçimlik hakları kullanabilir. 

10.4.  DÜZENLEYİCİ veya ARACININ paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edilirse, DÜZENLEYİCİ veya ARACI paket turun devam etmesi için TÜKETİCİYE ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve TÜKETİCİYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. TÜKETİCİ alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde DÜZENLEYİCİ veya ARACININ ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren katılımcıya en geç on beş gün içinde iade edilir. Ancak DÜZENLEYİCİ veya ARACI o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Yine bu halde, DÜZENLEYİCİ veya ARACISI, tüketicinin paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.

 

10.5.a TÜKETİCİNİNDÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı fesih hakkı bulunmaktadır. Bu feshin paket turun başlamasından en az 30 gün önce bildirilmesi halinde; ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenen bedel TÜKETİCİYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun başlamasına 15 günden daha az bir süre kala bildirilmesi halinde tur bedelinin tamamı kesintiye uğrar. 

10.5.b Tur paket programlarında fiyata dahil olan uçak biletlerinde, tüketicinin tur iptali halinde havayollarının uygulayacağı iade ve iptal şartları geçerlidir.

10.6. Tüketici veya birinci derecede akrabaları için (tüketicinin eşi, çocuğu, anne  ve babasını kapsar.); kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki kayıt tarihinden sonra oluşacak ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır.  Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. Kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel fesih bildiriminin DÜZENLEYİCİSİ veya ARACISINA ulaşmasından itibaren 14 gün içinde tüketiciye iade edilir.

 

11-) SORUMLULUKTAN KURTULUŞ KARİNESİ

11.1. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeye aykırılığın aşağıdaki hallerden kaynaklanması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz:

a) TÜKETİCİNİN kusurunun bulunması.

b) Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.

c) Sözleşmenin 8. maddesinde düzenlenen mücbir sebep hallerinden birinin bulunması.

ç) DÜZENLEYİCİNİN, ARACININ veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi.

d) Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az on gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile TÜKETİCİYE bildirilmiş olması.

11.2. Sözleşmenin 11.1 maddesinin (b), (c) ve (ç) alt maddelerinde belirtilen hallerde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, TÜKETİCİYE zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.

12.Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan işbu Sözleşme taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edinimlerini birlikte imza altına alarak, kabul ve teyit etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı katılımcı adına iş bu sözleşmeyi kabul eden taraf adına temsilen imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.

13. ACENTA’nın sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri esas alınacaktır.

14. 12 punto olarak düzenlenen işbu sözleşmeyi kendim ve aşağıda adları yazılı şahıslar adına birlikte düzenlenmiş, son hali tarafımdan okunup, kabul edilip onaylanmıştır ve bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığı paket tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortası yaptırtabileceğim tarafıma beyan edilmiştir. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.

 

İşbu sözleşmenin imzalanması öncesinde aşağıdaki hususlar hakkında tarafıma yazılı olarak bilgi verilmiştir.

a) Seyahat acentasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin, yerel irtibat noktasının ve yerel temsilcinin bulunmaması durumunda DÜZENLEYİCİ veya ARACININ en kısa sürede iletişim kurabileceği bilgileri, 
b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri,
c) Reşit olmayan kişilerin yurt dışına yolculuğu veya yurt dışında kalmaları halinde, tüketici veya tüketicinin kaldığı yerle doğrudan teması sağlayacak bilgiler,
d) Tüketici tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler.
f) Tüketiciye verilen broşür veya sözleşmede, bu maddede belirtilen bilgilerin değişmemiş olması halinde yolculuk öncesinde tekrar bilgilendirilme yapılmayacaktır.

SÖZLEŞMEYİ OKUDUM.

BİR SURETİNİ TESLİM ALDIM

Tüketici ve katılımcı adına Belgeyi Tanzim ve imza eden Seyahat acentası yetkilisi:

İSİM SOYADI  : DATA TUR TURİZM A.Ş

Adres:  Halaskargazi Cad.Mısırlı Plaza No:51 K: 9  D:10    Harbiye ŞİŞLİ / ISTANBUL

Telefon: 0212 234 8712

Fax       :  0212 234 8711

E-mail :

İmza  :