+90 (212) 234 87 12
+90 (532) 245 56 38

Ahiler, Bektaşiler, Münzeviler

28 Eylül Cumartesi 2019

AHİLER, BEKTAŞİLER, MÜNZEVİLER

Kırşehir - Hacıbektaş – Gülşehir


Profesyonel Rehber Murat Yankı ile

Uçaklı, Yerel Tarih ve Kültür Gezisi

 

Ahilik ve Bektaşiliğin yanısıra, bu iki felsefeye yalnızca yaşam biçimi olarak benzemekle kalmayıp dönemsel olarak da çağdaş olan Hıristiyan manastır yaşamının, değişik dinlerde, aynı coğrafyada ortaya çıkması tesadüf olmamıştır elbet!Bu üç felsefenin, aynı dönemde neredeyse birlikte var olmuş olması ilginçtir. Bu benzerlik, toplumların dinsel yapısı ve inancı ne olursa olsun, her şeyin topraktan ve zamandan geldiğini bize göstermeye yeter de artar bile. Aynı toprakta, aynı dönemde aynı kültürel öğeler yetişir. Aynı topraktan, aynı mevsimde çıkan çiçekler gibi...Gezimizde, işte bu üç felsefe ve yaşam şeklinin Kapadokya bölgesindeki izlerini sürüyoruz. Anadolu’nun ilk ticaret ve üretim birliği olan Ahilik’in başkenti Kırşehir, bir diğer kardeşlik ve dayanışma felsefesi Bektaşilik akımının filizlendiği Hacıbektaş kasabası, ondan yalnızca 20 km uzaklıkta, aynı dönemde Bizans manastır yaşamının merkezi olmuş Gülşehir yakınlarındaki Açıksaray Manastır Kompleksi'ni geziyoruz.Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan başlayan yolculuğumuz Kayseri Havalimanı'nda sona eriyor...

AHİLER, BEKTAŞİLER, MÜNZEVİLER

Kırşehir - Hacıbektaş – Gülşehir


Profesyonel Rehber Murat Yankı ile

Uçaklı, Yerel Tarih ve Kültür Gezisi

 

Ahilik ve Bektaşiliğin yanısıra, bu iki felsefeye yalnızca yaşam biçimi olarak benzemekle kalmayıp dönemsel olarak da çağdaş olan Hıristiyan manastır yaşamının, değişik dinlerde, aynı coğrafyada ortaya çıkması tesadüf olmamıştır elbet!Bu üç felsefenin, aynı dönemde neredeyse birlikte var olmuş olması ilginçtir. Bu benzerlik, toplumların dinsel yapısı ve inancı ne olursa olsun, her şeyin topraktan ve zamandan geldiğini bize göstermeye yeter de artar bile. Aynı toprakta, aynı dönemde aynı kültürel öğeler yetişir. Aynı topraktan, aynı mevsimde çıkan çiçekler gibi...Gezimizde, işte bu üç felsefe ve yaşam şeklinin Kapadokya bölgesindeki izlerini sürüyoruz. Anadolu’nun ilk ticaret ve üretim birliği olan Ahilik’in başkenti Kırşehir, bir diğer kardeşlik ve dayanışma felsefesi Bektaşilik akımının filizlendiği Hacıbektaş kasabası, ondan yalnızca 20 km uzaklıkta, aynı dönemde Bizans manastır yaşamının merkezi olmuş Gülşehir yakınlarındaki Açıksaray Manastır Kompleksi'ni geziyoruz.Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan başlayan yolculuğumuz Kayseri Havalimanı'nda sona eriyor...

Anadolu’nun ilk tüccarları ve Bektaşiler
28 Eylül Cumartesi

Ankara’ya varışımızda özel aracımızla buluşarak, Kırşehir’e hareket ediyoruz. Üzerinde yol alacağımız yol, yalnızca günümüzde Ankara’yı doğuya bağlayan bir rota olmayıp, 4 bin yıldan bu yana kullanılagelen bir ticari rota olarak da bilinmektedir. Nitekim yolumuz üzerinde, binlerce ticaret yolunun eski duraklarından biri olan, Kaman Kasabası yakınlarındaki Kalehöyük bulunmaktadır. Kazısı, Japon hükümeti tarafından desteklenen höyüğün yanıbaşında ise, Anadolu ticaret tarihini son derece güzel şekilde sergileyen Kalehöyük Arkeoloji Müzesi bulunur. Kalehöyük gezimizin ardından öğle yemeği molamızı Kaman kasabasında veriyoruz.

 

Öğleden sonra ilk durağımız Hacıbektaş Kasabası olacak. Hacı Bektaş Veli’nin Horasan’dan gelerek yerleştiği Sulucakarahöyük’ün ismi, Veli’nin orada yaşama veda etmesinin ardından Hacıbektaş’a dönüşmüştür. Hacı Bektaş Veli Tekkesi'ni gezdikten sonra bölgenin küçük ama önemli müzelerinden Hacıbektaş Müzesi’ni gezerek Kırşehir’deki otelimize dönüyoruz.

 

Akşam yemeği ve konaklama 5* Armas Termal Resort Hotel, Kırşehir.

https://armastermalresort.com/



Ahiler - Münzeviler
29 Eylül Pazar

Kahvaltı sonrası valizlerimizle otelden ayrılarak, Ahiler kenti Kırşehir’i geziyoruz. Kırşehir’de Ahiliğin kurucusu olduğu söylenen Ahi Evran Külliyesi, Anadolu Selçuklu Astronomisi biliminin Anadolu’daki az sayıda örneğinden biri olan Cacabey Gökbilim Medresesi, Selçuklu mimarisinin tipik örneklerinden Alaaddin Camii ve Türkçe dilinin önderlerinden Aşık Paşa Türbesi'ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğimizi Kırşehir’de alıyoruz.


Günün ikinci yarısında, aracımızla tüm bu eski yerleşimleri borçlu olduğumuz Kızılırmak boylarına inerek, eski adı Zoropassos olan günümüzün Gülşehir’inin en önemli anıtı ve taşradaki ender Osmanlı eserlerinden Kara Vezir Paşa Külliyesi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında, münzeviler diyarına yol alıyoruz…

 

Bu kez, Gülşehir yakınlarında bulunan ve Kapadokya’nın en güzel kayaya oyulmuş manastırlarından biri olan Açıksaray Manastır Kompleksi’ni geziyoruz. Kapadokya’nın en güzel kiliselerinden Karşı Kilise’yi de gezdikten sonra turumuzu tamamlayarak Kayseri’ye hareket ediyoruz.

 

Kayseri Havalimanı'ndan Pegasus 18:45 seferiyle hareket ve 20:05’de SAW Sabiha Gökçen Havalimanı İstanbul’a varışımızda bir sonraki turumuzda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.



Murat YANKI Profesyonel Rehber

1964 yılında Elazığ'da doğdu. Eğitimini İstanbul'da Galatasaray Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi'nde tamamladı. 

1985 yılında İngilizce ve Fransızca dillerinden lisanslı profesyonel tercüman rehber oldu. 1995 yılında rehberlik dillerine Japoncayı ekledi. 2004 yılında İtalyanca öğrenerek İtalya'da şarap konusunda eğitim gördü. Aynı yıl enoturizm (şarap turizmi) konusunda çalışmalara başlayarak yurt içi ve yurt dışında birçok şarap temalı tura rehberlik yaptı. 

Halen aktif olarak sürdürdüğü rehberliğin dışında Kapadokya Meslek Yüksekokulu Şarap Üretim Teknolojisi Bölümünde Dünya Şarapçılığı, Yemek Şarap uyumu dersleri vermektedir. Bu konularda değişik yerlerde çokça seminer vermiştir ve yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır. Aynı zamanda teması şarap olan Kapadokya'daki şıra Kapadokya adlı butik oteli ailesiyle birlikte birlikte işletmektedir. 

Associazione Italiana Sommelier (İtalyan Sommelier’ler Birliği) diplomasına sahiptir.


UÇUŞ BİLGİSİ :

Gidiş : 28 Eylül Cumartesi SAW Sabiha Gökçen Havalimanı PC 2662 sefer sayılı 07:10 uçuşu ile saat 08:20'de Esenboğa Havalimanı Ankara'ya varış.

Geliş : 29 Eylül Pazar akşamı Kayseri Havalimanı PC 2741 sefer sayılı saat 18:45 uçuşu ile hareket ve 20:05'de SAW Sabiha Gökçen Havalimanı- İstanbul'a varış.

NOTLAR:

  • Rezervasyon tur tutarının %30’u tutarında (490 TL) ön ödeme ile gerçekleşir.
  • Ödeme detayları ve banka bilgileri için lütfen arayınız.
  • Müze kartınızı yanınıza almayı unutmayınız.
  • Acentemiz zorunlu durumlarda tur programında değişiklik yapabilir.

TUR FİYATI :


İki kişilik Odada Kişibaşı : 1620 TL

Single Farkı : 130 TL



Tur Fiyatına Dahil Olanlar :


  • İstanbul-Ankara ve Kayseri-İstanbul arası gidiş dönüş uçak biletleri
  • Tur boyunca gruba özel klimalı araç
  • 1 Gece 5* Armas Termal Resort Hotel’de YP Konaklama
  • Otelde alınacak 1 Akşam yemeği
  • Profesyonel Rehber Murat Yankı rehberliği
  • Zorunlu Seyahat Sigortası

 

Fiyata Dahil Olmayanlar :


  • Öğle yemekleri (yerel lokantalarda)
  • Molalarda, yemeklerde ve otelde alınacak ekstralar, içecekler
  • Kişisel harcamalar
  • Müze ve ören yeri girişleri ( Lütfen müze kartınızı yanınızda bulundurunuz.)

Otel Adı : Armas Termal Resort Hotel

Web Sitesi : https://armastermalresort.com/

Otel Türü : Termal Otel

Otel Konumu : Kırşehir

DATA TUR  PAKET TUR SATIŞ SÖZLEŞMESİ:

 

1-)TARAFLAR

1.1  PAKET TUR DÜZENLEYİCİSİ :

DATA TUR

DATA TUR TURİZM A.Ş                                                

Halaskargazi Cad.No:51 Mısırlı Plaza Kat:9 D:10  34373  Harbiye-Şişli / İstanbul                       

0212-234 87 12

                              

1.2.             TÜKETİCİ            


AD/SOYAD        

T.C. KİMLİK NO

ADRES               

İLETİŞİM BİLGİLERİ                      


KATILIMCILAR   : HURSİ SADIK

İş bu sözleşme hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzelkişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından  geçerlidir.

Bu sözleşmede, madde 1.2. de belirtilen katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında yapılan ön bilgilendirme ile broşür içeriklerinden katılımcıya bilgi vermekle yükümlü ve sorumludur. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen tüketici bundan sorumludur. Bu doğrultuda tüketiciye verilen broşür katılımcıya verilmiş sayılır.

1.3. Tüketici, kendisinin ve 1.2. de belirtilen kişilerin bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (örn. Havayolu cezası, vize sorunu vs) acenta sorumlu değildir.

 

1.4.   Tüketici 1.2. maddede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve katılımcıya ulaşılacağını kabul beyan ve taahhüt eder.

 

2-) KONU

İşbu sözleşmenin konusu; TÜKETİCİ’nin, ACENTA’ya ait, nitelikleri, satış fiyatı belirtilen ve broşürde bilgileri yer alan hizmetin, satışı ve ifası ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.


3-) PAKET TUR NİTELİKLERİ ve SÜRESİ

3.1. SÜRESİ

Süresi Tur Kayıt Formunda belirtilmiştir.

3.2. NİTELİKLERİ

TÜM BİLGİLER TUR KAYIT FORMU VE TUR PROGRAMINDA BELİRTİLMİŞTİR

3.3. İş bu maddede belirtilen ve broşürde yer alan bilgiler, sözleşme kurulduktan sonra ancak tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir.  

 

4-) SÖZLEŞME FİYATI    

4.1. Sözleşme vergiler ile tüketiciye verilen broşürde yer alan ve fiyata dahil olan tüm hizmetler dahil ……….. TL (Yazi ile : ………………………. (Yurtdışı turlarda Fiyat Etiketi Yönetmeliği uyarınca fiyatların  “TL” yazılması konusunda muafiyet bulunmaktadır.)  Bunlar haricindeki turlar ve diğer hizmetler ekstra ücrete tabidir.

4.2. Yurtdışı turlarda gidilecek Ülke veya şehirlerin mevzuatlarına göre  alınması gereken liman ve havaalanına iniş veya konaklama vergileri gibi, resim, yurtdışı çıkış harcı dahil tüm harçlar ve benzeri ödemeler ve ücretlerle ilgili fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır.

4.3. Yurtiçi /Yurtdışı turlarda fiyat değişikliği ancak; öngörülen hareket tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi ile mümkündür.

4.4İş bu sözleşme bedelinin Yurtdışı turlarda yabancı para cinsinden belirlenmesi halinde yapılan satışlarda MERKEZ BANKASI SATIŞ  KURU  esas alınacaktır.

 

5-) ÖDEME PLANI VE ŞEKLİ

5.1. Ön ödeme bedeli Acenta tarafından belirlenir.  Tur programında ön ödeme tutarı belirtilmiştir.

5.2. Tüketicinin ödemeye ilişkin özel istekleri ayrıca belirtilir.

5.3. Kredi kartı veya nakit ödemeler ile peşin veya taksit bilgileri ve kesintisiz iade hali konusunda tüm bilgiler TUR KAYIT FORMU ve TUR PROGRAMINDA belirtilmiştir.

 

6-) TARAFLARCA KABUL EDİLEN ÖZEL TALEPLER

7-) GENEL HÜKÜMLER

7.1. DÜZENLEYİCİ veya ARACI paket turu satın almış tüketicilerin 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Kanunu uyarınca düzenlenmiş, iflası da dahil olmak üzere taahhüdün yerine getirilmemesi ve hizmetin taahhüt edilen şekilde verilememesi teminatlarını kapsayan zorunlu paket tur sigortası yaptırır.  

7.2. DÜZENLEYİCİ veya ARACI esaslı sözleşme değişikliklerini ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini TÜKETİCİYE derhal bildirir. Esaslı Sözleşme değişiklik halleri şunlardır;

a) Paket turun başlamasından önce Tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan önemli değişiklikler

b)  iş bu sözleşmenin 4.3. maddesinde belirtilen sebepler hariç olmak üzere diğer fiyat değişiklikleri.

7.3. Turların düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı tüketiciye sunulan broşürde belirtilmiştir. Paket turun düzenlenmesi için 15 kişi sayısına ulaşılamaması halinde paket turun kısmen veya tamamen iptal edilebileceği hususu hareket tarihinden en az üç gün öncesine kadar TÜKETİCİYE bildirilir. Bu durumda TÜKETİCİNİN tazminat hakkı yoktur.

Ancak seyahat acentası tüketiciden aldığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri  30 gün içinde tüketiciye iade edeceğini taahhüt eder.

7.4. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, TÜKETİCİNİN reşit olmaması halinde küçük veya küçüğün kaldığı yerdeki sorumlu kişi ile doğrudan iletişim kurmayı sağlayacak bilgilere de yer vermesi zorunludur.

7.5. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, TÜKETİCİYE paket tur hizmeti başlamadan önce kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalaması hususunda tavsiyede bulunur               

7.6. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, paket turun iptali durumunda 7.5 de belirtilen halleri kapsayacak isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmışsa buna ilişkin bilgilere yer verilmesi zorunludur.

7.7. Tüketici, sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksikliği bağımsız hizmet sağlayıcısına, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Bu eksikliğin giderilmemesi halinde TÜKETİCİNİN sözleşme bedelinden eksiklik oranında indirim talep etme hakkı bulunmaktadır. 

8-) MÜCBİR SEBEP HALLERİ

8.1. Kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, gerekli tüm özeni göstermiş ve önlemleri almış olmasına rağmen olağanüstü ve öngörülemez nitelikte olan olaylar yüzünden ortaya çıkan ve paket turun başlamasına, devamına veya sonlanmasına engel oluşturan haller,  acentanın ortaya çıkan olay üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı haller DÜZENLEYİCİ/ARACI için mücbir sebep sayılır. Bu haller;

a) Yer sarsıntısı, yangın, yanardağ patlaması, sel, fırtına, kasırga, sis, çığ, yıldırım gibi ve bunlarla sınırlı olmaksızın doğal afetler veya salgın hastalıklar ile nükleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgın hastalıklar ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzer durumlar ve olaylar ile olağanüstü haller

b) Türkiye’de sınır komşularında veya paket tur kapsamında gidilecek ülke/ülkelerde, sınır kapılarında ve /veya sınır kapısına komşu ülkede, uluslararası hava kara ve deniz ulaşımını engelleyen olağanüstü hallerde, savaş veya seferberlik halleri, halk ayaklanmaları, saldırı veya terör hareketleri, sabotajlar, isyanlar, işgal ve iç savaş, devrim, ayaklanma, zorla el koyma, askeri darbe veya yönetime zorla el konulması, sivil kargaşalar, endüstriyel anlaşmazlıklar, hükümet yaptırımları, ambargo, grevler, lokavtlar, limanların kapalı veya dolu olması ve bunlarla sınırlı olmaksızın her türlü olağanüstü haller veya çalışanları işten alıkoyabilecek haller

c) Paket turun türüne göre tarafların sözleşme ile belirlediği diğer mücbir sebep halleri 

8.2. Mücbir sebebin mevcut olduğu hallerde DÜZENLEYİCİ/ARACI sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.


9-) SÖZLEŞMENİN DEVRİ

9.1. TÜKETİCİ, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az on gün önce DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.

9.2. Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların, makul olması ve DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından katlanılan gerçek maliyeti aşmaması kaydıyla ödenmesinden müteselsilen sorumludur.

 

10-) SÖZLEŞMEDEN DÖNME, SÖZLEŞMENİN İPTALİ İLE FESİH ŞARTLARI ve SONUÇLARI

10.1. Paket turun başlamasından önce sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile aşağıdaki seçimlik haklardan birisini kullanabilir.

a) DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından sunulan eşit veya daha yüksek değerde başka bir tura ek bir bedel ödemeksizin katılma

b) Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma

c) Herhangi bir bedel ödemeksizin sözleşmeden dönme

10.2. Sözleşmeden dönülmesi halinde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren TÜKETİCİNİN ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın en geç 15 gün içinde TÜKETİCİYE iade etmekle yükümlüdür.

10.3. Tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından paket turun başlamasından önce Paket turun iptal edilmesi halinde TÜKETİCİ sözleşmenin 10.1. maddesinde belirtilen seçimlik hakları kullanabilir. 

10.4.  DÜZENLEYİCİ veya ARACININ paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edilirse, DÜZENLEYİCİ veya ARACI paket turun devam etmesi için TÜKETİCİYE ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve TÜKETİCİYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. TÜKETİCİ alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde DÜZENLEYİCİ veya ARACININ ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren katılımcıya en geç on beş gün içinde iade edilir. Ancak DÜZENLEYİCİ veya ARACI o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Yine bu halde, DÜZENLEYİCİ veya ARACISI, tüketicinin paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.

10.5.a TÜKETİCİNİNDÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı fesih hakkı bulunmaktadır. Bu feshin paket turun başlamasından en az 30 gün önce bildirilmesi halinde; ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenen bedel TÜKETİCİYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun başlamasına 15 günden daha az bir süre kala bildirilmesi halinde tur bedelinin tamamı kesintiye uğrar. 

10.5.b Tur paket programlarında fiyata dahil olan uçak biletlerinde, tüketicinin tur iptali halinde havayollarının uygulayacağı iade ve iptal şartları geçerlidir.

10.6. Tüketici veya birinci derecede akrabaları için (tüketicinin eşi, çocuğu, anne  ve babasını kapsar.); kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki kayıt tarihinden sonra oluşacak ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır.  Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. Kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel fesih bildiriminin DÜZENLEYİCİSİ veya ARACISINA ulaşmasından itibaren 14 gün içinde tüketiciye iade edilir.

 

11-) SORUMLULUKTAN KURTULUŞ KARİNESİ

11.1. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeye aykırılığın aşağıdaki hallerden kaynaklanması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz:

a) TÜKETİCİNİN kusurunun bulunması.

b) Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.

c) Sözleşmenin 8. maddesinde düzenlenen mücbir sebep hallerinden birinin bulunması.

ç) DÜZENLEYİCİNİN, ARACININ veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi.

d) Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az on gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile TÜKETİCİYE bildirilmiş olması.

11.2. Sözleşmenin 11.1 maddesinin (b), (c) ve (ç) alt maddelerinde belirtilen hallerde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, TÜKETİCİYE zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.

12.Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan işbu Sözleşme taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edinimlerini birlikte imza altına alarak, kabul ve teyit etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı katılımcı adına iş bu sözleşmeyi kabul eden taraf adına temsilen imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.

13. ACENTA’nın sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri esas alınacaktır.

14. 12 punto olarak düzenlenen işbu sözleşmeyi kendim ve aşağıda adları yazılı şahıslar adına birlikte düzenlenmiş, son hali tarafımdan okunup, kabul edilip onaylanmıştır ve bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığı paket tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortası yaptırtabileceğim tarafıma beyan edilmiştir. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.

 

İşbu sözleşmenin imzalanması öncesinde aşağıdaki hususlar hakkında tarafıma yazılı olarak bilgi verilmiştir.

a) Seyahat acentasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin, yerel irtibat noktasının ve yerel temsilcinin bulunmaması durumunda DÜZENLEYİCİ veya ARACININ en kısa sürede iletişim kurabileceği bilgileri, 
b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri,
c) Reşit olmayan kişilerin yurt dışına yolculuğu veya yurt dışında kalmaları halinde, tüketici veya tüketicinin kaldığı yerle doğrudan teması sağlayacak bilgiler,
d) Tüketici tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler.
f) Tüketiciye verilen broşür veya sözleşmede, bu maddede belirtilen bilgilerin değişmemiş olması halinde yolculuk öncesinde tekrar bilgilendirilme yapılmayacaktır.

SÖZLEŞMEYİ OKUDUM.

BİR SURETİNİ TESLİM ALDIM

Belgeyi Tanzim ve imza eden Seyahat acentası yetkilisi:

İSİM SOYADI  :DATA TUR TURİZM A.Ş

Adres: Halaskargazi Cad.No:51 Mısırlı Plaza Kat:9 D:10  34373  Harbiye-Şişli / İstanbul     

Telefon: 0212 234 8712

Fax       :  0212 234 8711

E-mail :

İmza  :